Contacteer ons

Ken jezelf: van visual identity tot credibility

In onze hectische maatschappij is er maar één ding wat we allemaal willen: ons onderscheiden van de ander. Als branding agency kennen we bij MoxyOne alle kneepjes van het vak om je merk memorabel te maken.

Wat is een visual identity?

Eén blik op je logo en je weet meteen waar jij als bedrijf voor staat. En waar je zeker en vast niét voor staat. Met je visual identity toon je hoe je je wil positioneren en blijf je je concurrenten steeds een voetje voor.

Bij de ontwikkeling van zo’n visuele merkidentiteit – denk: kleuren, typografie en andere grafische elementen – zijn herkenbaarheid en consistentie troef. Ah ja, je wil toch blijven plakken in het visuele geheugen van je doelpubliek? Zo bouw je vertrouwen en loyaliteit op, en wordt je merk alleen maar sterker.

Lees meer

Van strategie tot huisstijl: jouw merkidentiteit in 2 stappen

Branding marketing is een vak apart, en wij beheersen het als geen ander. Zo gaan we te werk:

STAP 1: Een strategie uitbroeden

Bedenken waar je als bedrijf staat en waar je naartoe wil, doe je niet zomaar eventjes in één-twee-drie. Weet je niet hoe je eraan moet beginnen? Relax, we’ve got your back. Tijdens een workshop gaan we samen met jou op zoek naar alle manieren om je gewenste positie te bereiken. En we gaan door tot je 100% tevreden bent. En dan nog een beetje verder.

STAP 2: Een huisstijl ontwerpen

Een huisstijl is meer dan een logo op een visitekaartje. Met één herkenbare stijl, de juiste typografie en een weldoordacht kleurenpalet zet je de hele filosofie van je bedrijf in de kijker.

Lees meer

Het eindresultaat van een huisstijl is de stijlgids. Dit is een verzameling van alle visuele elementen die deel uitmaken van jouw visual identity. Zo hoeft een grafisch ontwerper zich niet suf te zoeken naar de juiste kleurcode voor een design. En hoef je jezelf niet telkens opnieuw uit te vinden. Een soort grafische bibliotheek, zeg maar.

Logo in verschillende toepassingen

Grootse dingen beginnen klein. Met een logo dat in één oogopslag de visie van je hele bedrijf weerspiegelt, bijvoorbeeld. Identiteitscrisis? Wij gaan samen met jou op zoek naar de kern van je zaak.

Lees meer

Corporate kleurenpalet

Less is more. Kies een of twee kleuren die terugkomen in je logo en trek ze door naar de rest van je communicatie

Typografie

Een handvol lettertypes volstaat, zo creëer je homogeniteit en een rustige uitstraling. Vertrouwen en duidelijkheid is wat je wil bereiken, toch?

Afbeeldingen

Heldere foto’s of veel contrast? Scherpe close-ups of soft focus? Geef je afbeeldingen een consistente look & feel, zowel in print als online.

Je eigen logo op maat met dito kleurenpalet, lettertypes en afbeeldingen wekken loyaliteit en vertrouwen op bij je klanten.

Zin om samen met ons jouw visuele merkidentiteit vorm te geven?

Neem een kijkje in ons portfolio

Bekijk wat wij nog meer voor jou kunnen doen


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.