« Sluit navigatie

MARKETING een belangrijk onderdeel voor een succesvolle business

DE JUISTE MARKETING

Hoe zet u een merk of bedrijf in de markt? Wie is uw doelgroep? Hoe bereikt u die? Wat is uw groeipotentieel? En hoe doen uw concurrenten het eigenlijk? MoxyOne helpt u deze (en andere) vragen te beantwoorden door een grondige analyse te maken van uw communicatie, bedrijfsactiviteiten en de markt waarin u actief bent. Het ultieme doel: een bedrijf dat scoort en blijft scoren. Als er onvoldoende wordt stilgestaan bij waar u met uw bedrijf naartoe wilt, dan zult u op lange termijn de negatieve gevolgen hiervan ervaren. Juist daarom is een goede marketingstrategie belangrijk. Net zoals een stevige brand identity.

 

WAT Moxyone VOOR DE JUISTE MARKETING DOET

#1 Analyse

Door de huidige markt te analyseren krijgen we een overzicht van de specifieke behoeften van uw doelgroep. Hieruit worden kansen voor uw onderneming gedistilleerd, alsook zaken waarvoor u dient uit te kijken. 

Communiceert u op de juiste manier? Dat is in feite de eerste vraag die u zich moet stellen. Zowel intern als naar uw klanten toe. Krijgt u graag een algemene check-up? Dan kijkt MoxyOne graag uw algemeen marketingplan na om het vervolgens te finetunen. Heeft u nog geen marketingplan opgesteld? Dan doen we dat graag samen met u. 

  • Ligt uw communicatie in lijn met de identiteit van uw bedrijf?
  • Gebruikt u de juiste kanalen?
  • Kunnen prospecten uw bedrijf makkelijk online vinden?
  • Bereikt u de juiste klanten?
  • Zet u sociale media op de juiste manier in?

Samen zoeken we een antwoord op deze vragen. We maken een duidelijke concurrentieanalyse, we observeren de belangrijkste trends en brengen de behoeften en verwachtingen van uw doelgroep in kaart. Op die manier bepalen we het kader voor uw onderneming en komen we tot de juiste strategie. 

#2 Concurrentieanalyse

De concurrentieanalyse is tweeledig. Eerst brengen we de markt en uw voornaamste concurrenten in kaart. Daarna plaatsen we uw bedrijf daarin. Dan weten we op welke vlakken u zich kunt onderscheiden van uw concurrenten. 

Hier wordt nagegaan hoe u te werk gaat in uw huidige communicatie en waarop de focus ligt. De huidige grafische stijl wordt geanalyseerd en grondig bekeken. Dit is een belangrijke fase, aangezien het toch de bedoeling is om een unieke positionering te bekomen.

#3 Merkpositionering

We starten met de huidige situatie van uw bedrijf. Daarna kijken we naar de huidige marktsituatie, uw concurrenten en uw ambities. En we vergeten ook niet om uw huisstijl kritisch te bekijken.

Waar zitten de huidige drivers? Hoe voldoet uw bedrijf hieraan? Waar liggen de opportuniteiten? Waar de valkuilen? Hebben we alles in kaart gebracht? Dan slaan we aan het brainstormen:

  • Hoe positioneren we uw merk in de toekomst?
  • Wat zijn de USP’s?
  • Wat maakt uw bedrijf uniek?
  • Wat is de visie?
  • Wat zijn de doelen op lange termijn?

Brainstormen doen we natuurlijk samen. Meestal duurt dit zo’n halve dag. Een belangrijk moment omdat we hier een unieke positionering bekomen. Finaal krijgt u van MoxyOne een zogenaamd Brand Identity Report met daarin een strategische benadering voor een nieuwe merkpositionering.

#4 Strategisch advies

Nadat we alle informatie over de markt en uw bedrijf vergaard hebben kunnen we werken aan een strategie. Hoe positioneren we uw bedrijf/merk het best? Op welke manier communiceert u de USP’s het best en hoe wordt een sterke brand identity gecreëerd? De richting die uw bedrijf op gaat wordt hier bepaald. Op basis daarvan worden briefings gemaakt voor de grafische voorstellen. 

#5 Brand & communication revision

In de volgende fase zetten we uw merkanalyse concreet om naar communicatierichtlijnen. We werken ook al de eerste creatieve voorstellen uit. Zo breiden we uw Brand Identity Report uit met het nieuwe imago, do’s and don’ts in uw communicatie en een matrix met de boodschappen die u wilt communiceren versus uw doelgroepen. Alle creatieve grafische voorstellen bekijken we altijd in het licht van uw nieuwe strategie.

#6 Uitwerking campagne

Alle grafische en inhoudelijke voorstellen worden grondig bekeken in het licht van de strategie voordat ze naar de klant gestuurd worden. Hier komt de positionering echt tot leven!

 

  • #1 Analyse
  • #2 Concurrentieanalyse
  • #3 Merkpositionering
  • #4 Strategisch advies
  • #5 Brand & communication revision
  • #6 Uitwerking campagne

keyboard_arrow_up

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.