« Sluit navigatie

MARKETING een belangrijk onderdeel voor een succesvolle business

DE JUISTE MARKETING

Hoe zet u een merk of bedrijf in de markt? Wie is uw doelgroep? Hoe bereikt u die? Wat is uw groeipotentieel? En hoe doen uw concurrenten het eigenlijk? MoxyOne helpt u deze (en andere) vragen te beantwoorden door een grondige analyse te maken van uw communicatie, bedrijfsactiviteiten en de markt waarin u actief bent. Het ultieme doel: een bedrijf dat scoort en blijft scoren. Als er onvoldoende wordt stilgestaan bij waar u met uw bedrijf naartoe wilt, dan zult u op lange termijn de negatieve gevolgen hiervan ervaren. Juist daarom is een goede marketingstrategie belangrijk. Net zoals een stevige brand identity.

 

WAT Moxyone VOOR DE JUISTE MARKETING DOET

Analyse

Markt analyse

Door de huidige markt te analyseren krijgen we een overzicht van de specifieke behoeften van uw doelgroep. Hieruit worden kansen voor uw onderneming gedistilleerd, alsook zaken waarvoor u dient uit te kijken.
Heeft u nood aan een algemene check-up? Communiceert u op de juiste manier? Zowel intern als naar uw klanten toe. We kijken graag uw algemeen marketingplan na om het vervolgens te finetunen. Of we stellen het samen met u op.

Samen zoeken we een antwoord op een aantal vragen:

  • Ligt uw communicatie in lijn met de identiteit van uw bedrijf?
  • Gebruikt u de juiste kanalen?
  • Kunnen prospecten uw bedrijf makkelijk online vinden?
  • Bereikt u de juiste klanten?
  • Zet u sociale media op de juiste manier in?
CONCURRENTIEANALYSE

De concurrentieanalyse is tweeledig. Eerst brengen we de markt en uw voornaamste concurrenten in kaart. Daarna plaatsen we uw bedrijf daarin. Hier wordt ook nagegaan hoe u te werk gaat in uw huidige communicatie en waarop de focus ligt. Dan weten we op welke vlakken u zich kunt onderscheiden van uw concurrenten.

We observeren de belangrijkste trends en brengen de behoeften en verwachtingen van uw doelgroep in kaart. Op die manier bepalen we het kader voor uw onderneming en komen we tot de juiste strategie.

MERKPOSITIONERING

We starten met de huidige situatie van uw bedrijf. Daarna kijken we naar de huidige marktsituatie, uw concurrenten en uw ambities. En we vergeten ook niet om uw huisstijl kritisch te bekijken.
De huidige grafische stijl wordt geanalyseerd en grondig bekeken. Dit is een belangrijke fase, aangezien het toch de bedoeling is om een unieke positionering te bekomen.

Strategisch advies

Nadat we alle informatie over de markt en uw bedrijf vergaard hebben kunnen via de analyses werken aan een strategie.

Hoe positioneren we uw bedrijf/merk het best? Wat zijn de USP’s? Op welke manier communiceert u de USP’s het best? Hoe wordt een sterke brand identity gecreëerd? Wat maakt uw bedrijf uniek? Wat is de visie? Wat zijn de doelen op lange termijn?
Hoe positioneren we uw merk in de toekomst?

De richting die uw bedrijf op gaat wordt hier bepaald. Op basis daarvan worden briefings gemaakt voor de grafische voorstellen. We hebben alles in kaart gebracht en dan slaan we aan het brainstormen en dat doen we natuurlijk samen.

Meestal duurt dit zo’n halve dag. Een belangrijk moment omdat we hier een unieke positionering bekomen. Finaal krijgt u van MoxyOne een zogenaamd Brand Identity Report met daarin een strategische benadering voor een nieuwe merkpositionering.

Brand & communication revision

In de volgende fase zetten we uw merkanalyse concreet om naar communicatierichtlijnen. We werken ook al de eerste creatieve voorstellen uit. Zo breiden we uw Brand Identity Report uit met het nieuwe imago, do’s and don’ts in uw communicatie en een matrix met de boodschappen die u wilt communiceren versus uw doelgroepen. Alle creatieve grafische voorstellen bekijken we altijd in het licht van uw nieuwe strategie.

Uitwerking campagne

Hier komt de positionering  en uw nieuwe brand echt tot leven! Van advertentie tot website of video, uw identiteit komt in deze fase tot leven. Een heel universum aan media wordt klaargestoomd en eenmaal deze fase is afgerond kan u uw nieuwe brand wereldkundig maken. Met de juiste visuals en op de juiste kanalen kan u het juiste doelpubliek gaan bereiken.

 

 

Uitwerking campagne

Van advertentie tot website of video, hier komt de positionering en uw nieuwe brand echt tot leven! Een heel universum aan media wordt klaargestoomd en eenmaal deze fase is afgerond kan u uw nieuwe brand wereldkundig maken. Met de juiste visuals en op de juiste kanalen kan u het juiste doelpubliek gaan bereiken.

Resultaten analyse

Natuurlijk stopt het niet bij het wereldkundig maken van uw nieuwe brand. Het is belangrijk dat er ook steeds geanalyseerd wordt of de campagne goed loopt en dat er kan geoptimaliseerd worden en bijgestuurd worden waar nodig.  U ziet, we laten u niet zomaar gaan, maar willen het beste voor uw nieuwe brand en willen u in iedere fase begeleiden.

  • Analyse
  • Strategisch advies
  • Brand & communication revision
  • Uitwerking campagne
  • Uitwerking campagne
  • Resultaten analyse

keyboard_arrow_up

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.