Contacteer ons

Vloggen, razend populair en onmisbaar in je communicatie

Geschreven door Ingeborg

Het zal je vast niet ontgaan zijn: vloggen is razend populair en het is dé manier om met je doelgroep in contact te komen. Zeker in tijden waarin de consument overspoeld wordt door reclame. Maak het verschil met een interessante vlog waar je doelgroep écht iets aan heeft. Wij helpen je alvast op weg!

Wat is vloggen precies?

Vloggen lijkt op bloggen. Je vertelt een verhaal over een specifiek onderwerp. Het grote verschil tussen bloggen en vloggen is dat je met vloggen gebruik maakt van audiovisueel materiaal in plaats van geschreven woord. heb je geen schrijftalent? Geen probleem! Vloggen is misschien wel iets voor jou als je op een snelle, effectieve manier je kennis wilt delen. Bovendien hebben de meeste surfers op het net niet de zin om een hele tekst te lezen. Een video wordt ook vaak als leuker gezien.

Waarom vloggen?

Door te vloggen kun je online makkelijker gevonden worden. Door je vlog niet alleen op je website te plaatsen, maar ook te delen op je social media kanalen, kunnen je volgers de video ook delen. Door aan het einde van je vlog een link te plaatsen naar je website zal je zien dat je in de rankings van de zoekmachines zult stijgen.

YouTube is de tweede grootste zoekmachine ter wereld. Mensen zijn nu eenmaal luie wezens en via video kun je veel sneller informatie verspreiden. In een korte video kun je dezelfde inhoud meegeven als in een lange tekst.

Daarnaast kun je via een vlog je bedrijf een gezicht geven. Je publiek ziet wie er achter je bedrijf en website zit. Hiermee win je vertrouwen en potentiële klanten zullen sneller contact met je opnemen.

Hoe pak je het aan?

Een vlog is gemakkelijk te maken, om te filmen kun je elk apparaat gebruiken waar een camera op zit. Denk bijvoorbeeld aan je smartphone, webcam, videocamera of je fototoestel. Hou je toestel altijd horizontaal, want dat levert mooier beeldmateriaal op. Wil je vloggen echt serieus aanpakken? Huur dan een professional zoals MoxyOne in zodat je gegarandeerd bent van goede beelden.

Wanneer je zakelijk vlogt, kun je je het beste houden aan een vlog van anderhalve minuut. Wanneer het langer duurt haken mensen sneller af en dat kan niet de bedoeling zijn. Heb je zeer relevante informatie waarin veel interesse is? Dan kun je iets meer tijd gebruiken.

Scoren met je vlog

Wanneer je filmpje klaar is, kun je hem op YouTube uploaden. Via YouTube krijg je een embedlink en –code waarmee je je filmpje op je website kan zetten of via social media kan verspreiden.

Wil je succes boeken met je vlog? Dan dien je consistent te zijn. In zowel de lengte van je vlog, het moment van posten, en de algemene stijl van je vlog. Hou het luchtig en zorg voor wat entertainment. Mensen hebben geen zin in verkooppraatjes, maar willen de informatie die ze zoeken op een originele en begrijpelijke manier gepresenteerd krijgen. Wanneer ze blij zijn met je info zullen ze deze graag delen en krijg jij weer een hoop publiciteit erbij.

Kunnen wij je verder helpen?

 

 

 


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.