Contacteer ons

Rebranding: Waarom je het zou moeten overwegen

Geschreven door Sophie Paulissen

Een rebranding, wat is dat nu juist en waarom zou je je er misschien ook aan moeten wagen met je bedrijf?

Wat is een rebranding en waarom zou je het moeten overwegen?

Ken je die make-over programma’s waarbij mensen een nieuwe look krijgen? Ze zijn blijven hangen in de jaren ’90 en we hebben een bepaald beeld over hen dat vaak niet klopt. Ze worden gerestyled met nieuwe kleren, wat make-up en een modern kapsel en opeens lijkt het wel een heel ander persoon.

Wel, een rebranding werkt eigenlijk net zo. Je hebt je bedrijf misschien twee decennia geleden opgericht en je hebt een trouwe klantenbasis, maar nieuwe mensen worden niet echt aangetrokken. Je vraagt je misschien af hoe dit komt, maar vaak heeft dit meer te maken met de uitstraling van het bedrijf, dan met de effectieve diensten die worden aangeboden. De impact van perceptie die anderen over je bedrijf hebben, mag je niet onderschatten.

Hoe pakken we dit aan?

We doen dit in stappen. We gaan natuurlijk niet zomaar wat aanpassingen aan je logo doen.

Eerst zullen we samenzitten om je bedrijf beter te leren kennen. Wanneer en waarom is je bedrijf ontstaan? Wie zijn je klanten en wat zijn hun wensen? Welke perceptie hebben mensen over je bedrijf? We gaan met andere woorden onderzoeken waarvoor je bedrijf wilt staan en of je dit imago ook uitstraalt. Meestal zit dit nog niet op één lijn. Als we deze informatie hebben, kunnen we verder nadenken over hoe we deze kloof kunnen dichten.

Pas wanneer er een duidelijke visie is en er een richting is bepaald, kunnen we verder. Een nieuwe naam of een nieuwe baseline? Het is mogelijk, maar ook grafisch kunnen we heel wat veranderen zonder dat de eigenheid van je bedrijf verloren gaat. We zullen dan een nieuwe huisstijl ontwikkelen die je kunt gebruiken in alle communicatie. Half werk is geen werk. Volledige integratie is belangrijk voor een garantie op succes.

 

Wil je de volledige uitleg over hoe we een rebranding aanpakken? Neem contactmet ons op en we bekijken samen de opties.


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.