Contacteer ons

Online netwerken met LinkedIn: 6 tips

Geschreven door Sophie Paulissen

LinkedIn is de perfecte tool voor wie online wil netwerken. Je begint best niet onbezonnen aan je LinkedIn verhaal. Bepaal ook voor je persoonlijke branding een goede strategie.

Deze strategie moet beginnen met de doelstellingen. Daarna bepaal je hoe je deze zult bereiken. Waar wil je naartoe? Hoe wil je gezien worden? Wil je graag awareness creëren of ligt de focus op het binnenhalen van klanten en partners? Probeer een antwoord te vinden op deze vragen alvorens van start te gaan.

Een aantal tips:

TIP 1: Hanteer de juiste toon

Weet dat elk social mediakanaal om een andere manier van communiceren vraagt. Zorg ervoor dat je op elk kanaal de juiste communicatie gebruikt. Op LinkedIn hanteer je bijvoorbeeld best een zakelijkere stijl dan op Facebook, waar het al eens wat losser mag zijn.

LinkedIn heeft een meer zakelijke uitstraling dan de meeste andere social media platformen. Hierdoor wordt op LinkedIn voornamelijk gezocht naar ‘serieuzere’ en ‘business gelinkte’ informatie. Hou hier rekening mee en pas de content aan in functie van de verwachtingen van het publiek.

TIP 2: Bepaal de noden van je doelgroep

Breng je doelgroepen correct in beeld en bepaal de noden van de mensen die je wil aanspreken. Daaraan link je de producten en/of diensten die je voor hen kunt aanbieden. Kortom, maak de nodige lijstjes om je buyer persona op te stellen.

TIP 3: Speel in op de behoeften van je doelgroep

een helder beeld te krijgen over hoe jouw bedrijf kan inspelen op de informatiebehoefte van je doelgroep. Speel in op de emoties die je bij je doelpubliek wenst op te wekken. Op die manier kan je ervoor zorgen dat je content naadloos aansluit bij de behoeften van de gebruiker.

Stel de juiste vragen aan je bezoekers en lok op deze manier meer betrokkenheid en reacties bij hen uit. Na het plaatsen van een status update is het natuurlijk belangrijk dat je de discussies die ontstaan blijft opvolgen. Het is belangrijk dat je betrokkenheid toont in wat er leeft op je profiel.

TIP 4: Zorg voor lead-generation

Misschien had je er nog niet bij stil gestaan, maar LinkedIn is uitermate geschikt voor lead-generation. Je kan er bijvoorbeeld links naar producten of diensten op je website integreren.

Gebruik duidelijke call-to-actions en voeg de link naar je bedrijfswebsite toe.

TIP 5: Wees consequent

Communiceer op een consequente manier. Verzorg je communicatie en gebruik steeds dezelfde taal. Ben je vooral werkzaam in het Nederlandstalig landsgedeelte, communiceer dan in het Nederlands en zet bij een Nederlandstalige post geen Engelstalige link. Dat staat niet netjes en kan voor frustraties zorgen bij je bezoekers. Dit zijn fouten die dagelijks gebeuren en met een beetje aandacht kunnen deze problemen vermeden worden.

TIP 6: Voorkom dat het misloopt

Status updates zijn krachtige tools en kunnen je marketing echt een boost geven. Let wel op: een verkeerde update plaatsen, zorgt ervoor dat heel je plan en strategie in duigen kan vallen.

 

 

 

 

 


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.