Contacteer ons

Enkele tips voor je contentmarketing

Geschreven door Sophie Paulissen

Bloggen, vloggen, preview of review. Voor je het goed en wel beseft ben je bezig met contentmarketing. Iedereen kan zelf content aanmaken en die vrij publiceren op het web, maar enkel diegenen die het slim aanpakken zullen er de beste resultaten mee boeken.

Een bedrijf dat online zijn expertise wil uitspelen, is haast verplicht om aan contentmarketing te doen. Gedaan met halfslachtige teksten, verwaarloosde blogs of tussendoor even iets posten. Kwalitatieve en unieke content is vandaag de norm, en dat hoeft helemaal niet duur te zijn. Het is perfect mogelijk om met een beperkt budget online van je te laten horen. Content marketing is dan ook een van de meest budgetvriendelijke marketingtools om je digitaal te profileren.

Klanten gaan vandaag niet rechtstreeks op zoek naar de producten of diensten die ze nodig hebben. Ze willen zich in eerste instantie een probleem oplossen. Ze gaan dus op zoek naar informatie die hen kan helpen. Soms is er geen echt probleem, maar willen ze meer weten over de nieuwste trends en technologieën. Klanten komen terecht in een grote vijver van content. Het is niet altijd zo dat het grootste bedrijf met de langste hengel met de vis aan de haal gaat. De klant kiest voor het bedrijf dat biedt waar hij naar op zoek is: unieke content. Voor bedrijven geldt de online survival of the fittest. Het bedrijf dat zich het best aanpast aan de verwachtingen van de klant, zal de klant ook binnenhalen.

Strategische knowhow

Door een blog aan te maken, teksten te schrijven of de juiste foto’s te publiceren, toon je de knowhow waarover je beschikt. Door gebruik te maken van de juiste sociale media vinden je klanten zelf de weg naar je website. Om je als bedrijf online te profileren, werk je best met een strategie op lange termijn. Consequent content aanmaken en op gepaste tijdstippen publiceren is dus de boodschap.

Enkele tips en tricks voor je contentmarketing:

  • Je doelgroep bepaalt je inhoud
  • Je bepaalt eerst de inhoud en daarna de vorm
  • Geef Google kwaliteit en je wordt bedankt met een betere pagerank
  • Contentmarketing is een strategie op lange termijn
  • Post regelmatig, maar met mate
  • Meten is weten (doen!)

Maak van Google een goede vriend en je krijgt heel wat terug. Google heeft zijn zoekalgoritmes de laatste jaren aangepast aan de kwaliteit van teksten, enkele keywords in een tekst gebruiken volstaat dus niet meer. Alleen kwalitatieve en unieke content telt mee.

Contentmarketing werkt, maar enkel met de juiste aanpak. Als je zelf aan de slag gaat, dan hopen wij dat we je goed op weg hebben gezet met deze tips en tricks. Wil je professionele hulp en begeleiding? Dan kan je bij ons steeds terecht voor deskundige contentmarketing op maat van jouw bedrijf. Contacteer ons.


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.