Contacteer ons

Employer branding

Geschreven door Sophie Paulissen

Dat video veel mogelijkheden biedt, wisten we al, maar wist je ook dat je video kunt inzetten om het juiste personeel te vinden en aan te werven? Employer Branding zet vaak in op video om nieuw talent aan te trekken.

Wat is Employer Branding?

Employer Branding staat voor alle manieren waarop een bedrijf bijdraagt aan zijn reputatie als werkgever naar de buitenwereld toe. De manier waarop de waarden van het bedrijf worden uitgedragen is zeer belangrijk voor het soort werknemers dat het bedrijf zoekt.

Vergroot de kwaliteit van sollicitaties én verbeter je imago

Het is essentieel voor een bedrijf om je imago uit te dragen op alle vlakken. Veel bedrijven kampen immers met een personeelstekort en aanwerven via de traditionele kanalen wordt steeds duurder, de juiste mensen vinden in deze digitale tijden is cruciaal, maar het maakt het er niet makkelijker op.

Enkele andere uitdagingen waarbij Employer Branding ook nog het antwoord kan zijn:

  • Wanneer je kampt met een tekort aan naamsbekendheid,
  • te weinig volgers op social media hebt,
  • ongewenst imago bij je doelgroep,
  • onvoldoende kwalitatieve aanmeldingen voor een vacature,
  • concurrentie van grote bedrijven.

De voordelen van Employer Branding via video

Potentiële kandidaten voor je jobopening kijken niet alleen naar de functiebeschrijving. Ze willen weten of je een leuk bedrijf vertegenwoordigt. Hangt er een aangename sfeer? Zijn er veel mogelijkheden? Een groot deel van de dag spendeer je immers op je werk. Mensen verkiezen dus logischerwijze ook een aangename werkomgeving.

Je kan natuurlijk op je website schrijven dat de bedrijfssfeer erg gezellig is. Video is echter een veel geschiktere methode om deze boodschap geloofwaardig en overtuigend te laten klinken.

Sfeer proeven

Employer Branding helpt je om als bedrijf een goed beeld neer te zetten van je identiteit en waarden. Het is belangrijk om je collega’s, werksfeer en verwachtingen voor nieuwe medewerkers te tonen in je video. Zo zien potentiële werknemers meteen waar je bedrijf voor staat en of dit matcht met wat ze zoeken. Zo krijg je ook een lagere turnover.

Video: Multi-inzetbaar en efficiënt

Als dat nog niet genoeg voordelen waren: video draagt ook bij aan transparantie, het helpt je om je te onderscheiden van concurrenten, haalt meer traffic naar je website, verbetert je SEO en biedt content die inzetbaar is op al je social media kanalen.

Bovendien zegt een video meer dan woorden. Het is makkelijker om een werksfeer weer te geven met beelden dan met teksten en omschrijvingen. Ten slotte is er nog het financiële voordeel: je hoeft geen onnodig hoge bedragen te betalen aan recruitment bureau’s of om aandacht te vechten op vacaturewebsites. Je video zorgt voor dat je gevonden zal worden door de mensen waardoor jij als bedrijf ook echt gevonden wilt worden!

Heb je graag een voorbeeld van zo’n succesvolle video? Bekijk dan hieronder de recruteringsvideo die we voor Attentia maakten

 

 

Vragen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden te bespreken.

 


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.