Contacteer ons

Bedrijfsmagazines

Geschreven door Nick Luyckx

Bedrijfsmagazines, je kent ze wel… En hoe vreemd het ook klinkt, ze zijn heel trendy in deze digitale tijden. Misschien is het ook iets voor jouw bedrijf?

Ga offline in online tijden

Iedereen zet tegenwoordig in via alle mogelijke kanalen online. Hoe blijf je met jouw bedrijf top of mind in deze digitale jungle? Misschien net door je bedrijf offline te onderscheiden van de concurrentie. En een bedrijfsmagazine zou wel ’s je geheime wapen kunnen zijn. Een magazine geeft je bedrijf unieke zichtbaarheid. En in vele gevallen beland je zelfs op de plek waar jij het liefst gezien wordt. Kijk maar eens rond in je eigen bedrijf. Welke bedrijfsfolder ligt er op je eigen bureau?

Spreek je schaduwpubliek aan

Uiteraard zal je magazine in handen van je contactpersoon terechtkomen, maar daar eindigt het niet. Ook collega’s zullen al snel een rondslingerend magazine vastnemen. Je vindt ook dikwijls magazines aan de receptie van bedrijven, dus ook hier kan je scoren.
Je kan je bedrijf en diensten aan veel meer mensen voorstellen dan je denkt. Houd hiermee ook rekening bij de opmaak: ga er niet van uit dat elke lezer weet wie je bent en wat je doet.
Geef je potentiële lezers redenen om verder te bladeren. Gezien de lange levensduur van je magazine, voorzie je best een mix van nieuws en achtergrondinfo die relevant is en blijft.

Ga voor betrokkenheid

Zorg ervoor dat je bedrijfsmagazine er goed uitziet en goed geschreven is. We zitten allemaal de hele dag aan ons scherm gekluisterd. Een magazine op papier lezen, is een ideaal ‘lean back’-moment waar je even voor gaat zitten. Zeker als de content relevant en differentiërend is.
Ook hier geldt de gouden regel: vertel niet wat jij over jezelf wil zeggen, maar wat je lezer wil weten of kan interesseren. Op die manier bouw je een duurzame relatie met je contacten op. En als ze dan iemand met jouw diensten nodig hebben, denken ze aan jou.

Kies de juiste mix

Gezien mensen de tijd nemen om offline te lezen, kan je ook dieper ingaan op de content dan online. Vergelijk het met een nieuwssite en een krant: tijdens de week check je snel online het nieuws, terwijl je in het weekend de tijd neemt om de krant te lezen bij een goede kop koffie.
In een bedrijfsmagazine kan je dieper ingaan op interessante onderwerpen waarin jij expertise hebt. Vul dit aan met hapklare, kortere stukken zoals tips & tricks en hier en daar een ludieke roddel. Zo houd je het ritme van je magazine interessant.

En wat met de ROI?

Een magazine kost meer dan een e-mailing, dat is een feit. Tegelijk bereik je veel meer mensen en is de bounce rate vrijwel nul. Het is ook geen of-of-verhaal, maar een en-en-verhaal. Als je je klanten via een aantal kanalen bereikt, zal hun share of wallet stijgen. Het komt erop aan de juiste mix tussen paid – owned – earned te vinden. En daar hoort misschien wel een good old magazine bij!

Je bedrijfsmagazine laten maken? Bij MoxyOne helpen we je graag! Contacteer ons vrijblijvend.


Back to top

Deze website gebruikt cookies om uw gebruikservaring te verbeteren. Door verder te surfen op deze website of op “Aanvaarden” te klikken, geeft u toestemming voor het gebruik van cookies, waaronder cookies van derde partijen.

Opgelet: sommige functies op de website zullen niet werken als u cookies uit zet.